Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podmínky mateřských škol pro výchovu a vzdělávání dětí od dvou do tří let
KRČILOVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce jsou podmínky mateřských škol pro výchovu a vzdělávání dětí od dvou do tří let. Bakalářská práce je rozdělena na dvě základní části - teoretickou a praktickou. Teoretická část mimo podmínek vzdělávání v mateřských školách (a to především podmínek pro děti mladší tří let) přibližuje vývoj a schopnosti dítěte od dvou do tří let prostřednictvím vývojové psychologie. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, jenž byl proveden na základě osobních návštěv, konzultací a rozhovorů s pedagogy ve třech vybraných mateřských školách na Humpolecku. Cílem práce je vysvětlit jednotlivé podmínky (materiální, personální, psychosociální, a jiné.), a zjistit jakým způsobem mateřské školy zajišťují podmínky pro výchovu a vzdělávání dětí mladší tří let.
Adaptace dvouletých dětí v homogenních a heterogenních třídách
BLÁHOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na specifika adaptace dvouletých dětí ve věkově homogenních a heterogenních třídách ve státních mateřských školách. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak probíhá adaptace dvouletých dětí v homogenních a heterogenních třídách. Teoretická část se zabývá dovednostmi dvouletého dítěte opírající se o vývojovou psychologii. Podrobněji se zaměřuje na socializaci dítěte s rodinou a vrstevníky. Dále se detailněji zabývá dvouletým dítětem v předškolním vzdělávání, jeho adaptací ve věkově homogenní a heterogenní skupině s identifikací určitých výhod a rizik v obou typech třídy. Obsahem praktické části je zhodnocení adaptace dvouletých dětí v homogenní a heterogenní skupině, které je zjišťováno pomocí kvalitativního výzkumu. Rozhovor poukazuje na zkušenosti učitelek s adaptací dvouletých dětí ve věkově smíšených i stejnorodých třídách. Výsledkem práce je porovnání názorů učitelek na adaptaci v jednotlivých věkových skupinách.
Oslavy lidových tradic s dvouletými dětmi v mateřské škole
EICHNEROVÁ, Petra
Bakalářské práce je zaměřena na oslavy lidových tradic s dvouletými dětmi v mateřské škole. V teoretické části jsou uvedeny obecné podmínky pobytu dvouletého dítěte v mateřské škole, jeho vývojová specifika a vhodné metody vzdělávání. Následuje seznámení s lidovou tradicí, jejím významem pro dítě a vzhledem k praktické části práce podrobnější popis oslav masopustu. Poslední kapitola této části práce se zabývá možnostmi plnění RVP PV prostřednictvím svátků a lidových tradic. V praktické části bylo přistoupeno ke změně vzhledem k omezenému provozu mateřské školy a nepravidelné docházce dvouletých dětí v době COVIDU-19. Bylo provedeno kvalitativní výzkumné šetření prostřednictvím rozhovorů s učitelkami mateřských škol zaměřené na způsob využití lidových tradic při práci s dvouletými dětmi. Dále byl zpracován, realizován a vyhodnocen program oslav masopustu s dvouletými dětmi v mateřské škole.
Využití diagnostiky při začleňování dvouletých dětí do běžné třídy mateřské školy.
KUČEROVÁ, Martina
Hlavním tématem mé bakalářské práce je využití pedagogické diagnostiky při začleňování dvouletých dětí do kolektivu a zjištění vývojových rozdílů mezi dvouletými a staršími dětmi. Bakalářská práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část se zabývá problematikou a využitím pedagogické diagnostiky v prostředí mateřské školy. Dále pak jednotlivými oblastmi vývoje dětí se zaměřením na věkovou skupinu dvouletých a tříletých dětí a jejich charakteristickými vývojovými rozdíly. Praktická část seznamuje s průběhem šetření a výsledky pozorování dvou skupin dětí ve věku od dvou do čtyř let v hlavních oblastech jejich rozvoje. Také uvádí názory učitelů na specifickou práci s dvouletými dětmi a možnosti jejich diagnostiky v mateřské škole. Cílem práce je zjistit případné problémy při začleňování dvouletých dětí do heterogenní skupiny a navrhnout jejich řešení.
Výtvarné techniky s dvouletými dětmi v předškolním vzdělávání
MAREŠOVÁ, Tereza
Tématem bakalářské práce jsou výtvarné techniky a metody s dvouletými, respektive dvouletými až tříletými dětmi v mateřských školách. Bakalářská práce je rozčleněna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je věnována, vývoji takto starých dětí z pohledu fyziologických, kognitivních a emočních funkcí. V části praktické jsou uvedeny jednotlivé výtvarné techniky a jejich metodické zpracování včetně uvedení časové náročnosti, pomůcek a postupů k jednotlivým činnostem a jejich hodnocení. Cílem práce je zjištění, zda děti ve věkovém rozmezí dva až tři roky, které jsou nově začleněné do předškolního vzdělávání, jsou schopné porozumět postupu výtvarné techniky. Zda jsou děti schopné vykonat činnost s dopomocí nebo bez ní anebo jí alespoň napodobit. Dalším cílem je zjistit, která z aplikovaných technik je schopnostem a dovednostem dětí přiměřená a nebude jim činit více méně žádné problémy, a naopak, která je pro ně obtížná například z vývojového hlediska motoriky nebo kognice. Pro výzkum ve své práci je zvolena metoda pozorování, jelikož je pro toto téma nejrelevantnější vzhledem k zadání a také k věku dětí. V závěru jsou shrnuty všechny zjištěné poznatky a doporučení.
Zkušenosti pedagogů a rodičů se zařazením dvouletých dětí do mateřské školy
HANUSOVÁ, Aneta
Tato práce zpracovává problematiku zařazování dvouletých dětí do mateřských škol. První část se zabývá historií, formami a organizací vzdělávání dětí raného věku. Vývojová charakteristika dítěte do tří let a osobnost předškolního pedagoga je obsahem dalších kapitol. Součástí práce je rozbor dokumentů, které se zabývají náplní práce pedagogických i nepedagogických pracovníků. V empirické části jsou pomocí výzkumných nástrojů zjišťovány osobní zkušenosti pedagogů a rodičů se zařazováním dvouletých dětí do mateřských škol.
Obavy řídících pracovníků mateřských škol při přijímání dvouletých dětí do mateřských škol
KŘIKAVOVÁ, Zdeňka
Tato bakalářská práce se zabývá tématem Obavy řídících pracovníků mateřských škol při přijímání dvouletých dětí do mateřských škol. Teoretická část obsahuje specifika vývoje dětí ve věku dvou let, konkrétně biologická specifika, psychomotorický, emoční a sociální vývoj. Druhá část se zabývá podmínkami vzdělávání dvouletých dětí. Jelikož dvouleté děti jsou na jiném stupni vývoje, je pro ně nutné vytvořit takové podmínky, aby odpovídaly jejich potřebám. Od základních věcných podmínek, jako je vybavení tříd, až po úpravu organizace dne. Poslední teoretická část se týká současné mateřské školy a jejího řízení. Jsou v ní popsány kompetence ředitele a učitele mateřské školy, současně je popsána Strategie vzdělávání 2020. Praktická část má za úkol zjistit, čeho se nejvíce obávají řídící pracovníci mateřských škol při přijímání dvouletých dětí do mateřských škol. K tomuto zjištění byl použit smíšený výzkum. Základní sběr dat byl proveden na základě polo strukturovaného rozhovoru s řídícími pracovníky. Výsledky rozhovorů slouží pro vypracování dotazníkového šetření pro zjištění většího množství výsledků.
Hry pro skupinu dvouletých dětí
BÍLKOVÁ, Nela
Bakalářská práce se zabývá dvouletými dětmi. Teoretická část se zabývá vývojem dvouletého dítěte. Na jaké úrovni se nachází, co zvládá a jak se rozvíjí po mentální stránce. V dalších kapitolách se práce zabývá samotnou hrou. Co to vůbec hra je, jaké druhy a metody her existují, jak se dramatická činnost propojuje s pohybovou hrou. V praktické části je sepsán zásobník her, které je dvouleté dítě schopno pochopit a následně si je zahrát. Hry jsou upravené z původních her pro předškolní děti. Také jsou v zásobníku zahrnuty hry, které jsou záměrně vytvořeny pro tuto věkovou skupinu autorkou této závěrečné práce. Hry byly realizovány se dvěma skupinami dětí. Z reflexe každé hry vyplývají doporučení pro praxi, která jsou v závěru shrnuta.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.